Μαθήματα προκατάληψης


Μια απίστευτη απόφαση ρατσισμού και κοινωνικού φασισμού, που καταπατά στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, πήρε την προηγούμενη βδομάδα ο δήμαρχος Ν. Αλικαρνασσού, σε συνεργασία με εκπροσώπους τοπικών φορέων, κυρίως όμως με τη συναίνεση ή ακόμη και την ενεργητική επιβράβευση κάποιων προϊσταμένων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ηρακλείου: να διώξουν από τα δημοτικά σχολεία της περιοχής 15 τσιγγάνους μαθητές με το αιτιολογικό ότι «επιβαρύνουν» την περιοχή!
          Είναι χαρακτηριστικό τι εννοούν οι εν λόγω κύριοι με τον όρο «επιβάρυνση», αν αναλογιστεί κανείς ότι πριν μερικούς μήνες συμπεριλάμβαναν στον όρο οχλούσες δραστηριότητες, τις φυλακές, τα σφαγεία, το αεροδρόμιο… Μαζί μάλιστα με τον καταυλισμό των τσιγγάνων κ.λπ, τώρα προσθέτουν χωρίς αιδώ και 15 παιδιά.
          Ο δήμαρχος αμφισβήτησε ακόμη και την πρωτοκαθεδρία του υπουργού Παιδείας να έχει λόγο στα σχολεία της Αλικαρνασσού, ενώ παρατηρήθηκε το επικίνδυνο φαινόμενο οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο αρμόδιος σχολικός σύμβουλος να μην υπερασπιστούν την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου Παιδείας και τους νόμους του κράτους, αλλά να συνταχθούν με το μέρος του δημάρχου. Από τους συνδικαλιστικούς φορείς του νομού και τους βουλευτές κανείς δεν έχει μέχρι τώρα αντιδράσει όπως θα όφειλε.
          Αντίθετα, η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Κρήτης εξέδωσε μια δριμύτατη ανακοίνωση, τόσο κατά των νομικών και διοικητικών όψεων της συγκεκριμένης απόφασης όσο κυρίως και για την «παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» και την «ισοπέδωση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και κατάφορη διάκριση εις βάρος μιας ομάδας ελλήνων πολιτών. Εκτός τούτου», συνεχίζει η ανακοίνωση, «τέτοιες ενέργειες τροφοδοτούν κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα, προκαταλήψεις και ρατσιστικές τάσεις και δηλητηριάζουν το κοινωνικό κλίμα».
          Ταυτόχρονα υπάρχει και τεράστιο νομικό πρόβλημα μια που σε σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας τονίζεται μεταξύ άλλων ότι «οι διευθυντές, όχι μόνο θα ενθαρρύνουν την προσέλευση των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, αλλά και θα αναζητήσουν τσιγγανόπαιδες που μένουν στην περιοχή τους και θα φροντίσουν για την εγγραφή και τη φοίτησή τους».
          Μετά από όλα αυτά πώς είναι δυνατόν εκπαιδευτικοί να θεωρούν ότι αθώα παιδιά επιβαρύνουν τα σχολεία και πρέπει να διασκορπιστούν όπως τα ζώα; Πώς είναι δυνατόν ο δήμαρχος να μετατρέπει έναν ιστορικό δήμο σε αναίμακτο σφαγείο παιδικών ψυχών; Πώς είναι δυνατόν όλοι αυτοί που συμφώνησαν να σπείρουν την απελπισία και να σκοτώσουν την ελπίδα των τσιγγανόπαιδων για μόρφωση, αυτοί οι ίδιοι που σήκωναν πριν από λίγο καιρό τα φλάμπουρα της κοινωνικής δικαιοσύνης και ισότητας, να μπορούν να κοιτάξουν τώρα στα μάτια τα δικά τους παιδιά, χωρίς το πρόσωπό τους να μεταβάλλεται σε μια παγωμένη προκρούστεια προσωπίδα;
         Εφ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 23-12-2000

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:

Α1.
Να γράψετε τα συνώνυμα των υπογραμμισμένων λέξεων.
Α2.
Ποια νοηματική σχέση συνδέει την τρίτη με την τέταρτη παράγραφο; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.
Α3.
Να εντοπίσετε πέντε σχόλια του συντάκτη και να εξηγήσετε τι εκφράζουν.
Α4.
«να διώξουν…την περιοχή!»: Να μετατρέψετε την ενεργητική σε παθητική σύνταξη.

Α5.
Χρησιμοποιεί ή όχι ο συντάκτης της είδησης την ανεστραμμένη πυραμίδα; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Α6.
«τέτοιες ενέργειες τροφοδοτούν κοινωνικά και πολιτισμικά στερεότυπα…»:
Τι εννοεί κατά τη γνώμη σας η σύγκλητος μ’ αυτή τη φράση; Δώστε την ερμηνεία σας σε μια παράγραφο 80 λέξεων.
Β.
Να παρουσιάσετε στην τάξη σας το περιεχόμενο αυτής της  είδησης με 100 περίπου λέξεις.

Γ.
Πολλά περιστατικά κάθε τόσο θέτουν το ζήτημα των ορίων που πρέπει να έχουν στο σχολείο τα δικαιώματα των μαθητών που ανήκουν σε εθνικές ή φυλετικές μειονότητες.
α. Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, τα προβλήματα που δημιουργούνται κατά την ενσωμάτωση των μαθητών αυτών στο σχολικό σύστημα και ποιους αφορούν;
β. Πιστεύετε ότι είναι αναγκαία ή όχι η οριοθέτηση της παρουσίας τους στο σχολείο και γιατί;
Υποθέστε ότι το κείμενο το απευθύνετε ως επιστολή στον υπουργό Παιδείας. (400-500 λέξεις)


Δεν υπάρχουν σχόλια: